Det Allra Allra Finaste Finns!

Det finns så mycket jag tänker, känner och skulle vilja säga men på ett sätt är det väldigt skönt att enbart få bevara sina tankar inom sitt djupaste inre. Jag har haft några superfina dagar tillsammans med andra engagerade människor. Många tankar har tänkts och många känslor har känts. Jag konstaterar det ofta och somliga suckar kanske och tycker att det är högtravande drabbel men jag bara måste konsttaera det igen.

Alla individer är unika och bär på ovärderliga speciella egenskaper som alla behövs för att bidra till mångfald. Alla är vi en liten droppe av ett stort hav, som alla fyller en viktig plats, utan många droppar inget hav. Saknas droppar blir havet mindre. Gemensakp och kärlek är starkast! 

Alla är inte bra på samma saker och det är det som är så härligt. Dock finns det alltid något alla är bra på och det har jag fått uppleva i helgen. En del är skickliga talare, kan använda de bästa retoriska knepen och fånga sina åhörare, andra kan på en halv sekund formulera de mest grymma sångtexterna medan andra kan kasta kurlingkäglor som en gud. Dessutom finns det de som är snällast i världen, alltid finns redo med sin varma famn, skrattar och stöttar. Vissa andra är de modigaste jag mött. Man kan inte älska alla men man kan däremot kära sig att tillvarata allt engagemang amt allas styrkor och kompetenser! Jag är så lycklig, för jag har fått se människor växa i sig själva i helgen.

Jag har själv suckat en eller två gånger åt en del saker. Det är så fel det kan bli. jag tycker inte att man ska sucka utan lyssna. Ibland är jag en idiot eller så är jag bara grymt stressad och borde tagga ner. I alla fall när jag inte behöver stressa för då är det ganska dumt att stressa eftersom jag egentligen inte är stressad. Men dessvärre bör jag nog på inre stress. Eftersom jag är ,medveten om detta så måste jag kämpa med detta. Strategin bör bli att lära mig att säga nej.

Nu ska jag inte rabbla mer, dock bör vissa uttryck och lärdomar punktas upp lite extra.

* I egenskap av en diamant kan jag skära i glas. Det är inte alla som är diamanter och kan skära i glaset med hjälp av sin styrka men de har andra kompentenser.

* Jag hatar att stå i kö för det tar en hel minut av mitt liv och ger ingen ränta. Detta är sagt av en kille från Norrland som upptäckt att jag är lite smått stressad ibland.

* Jorden snurrar för långsamt för mig.

* Cattagonism är något underbart, starkt och varmt.

* Våga fråga, våga sätta gränser och våga vara du. Tack fina fina tågsällskap för en trevlig pratstund på vägen hem mot Sveriges framsida.

* Jag förstår hur jag är när jag är som jobbigast, det ar en av mina mest smaragdlika vänner visat mig emelleanåt.

* Enligt mig är det okej att begå fel men då kan man väl i alla fall bemöda sig att säga förlåt och inte bortförklara allt hela tiden.

* Hatar att man fastnar i gamla roller, avskyr att det är så svårt att komma ifrån gamla mönster. Jag vill ha nya chanser. Jag vill att människor ska titta i nuet och inte låta gamla stämplar bevaras i all evighet. Jag är inte den jag var för fyra år sedan.

* För att uppskatta måste man sakna, jag behöver pauser från en del saker.

* Slutligen. Jag känner mig grymt peppad för att starta upp ett nytt distrikt i världens bästa förening, tillsammans med en projektledarkollega som ibland förekommer i serievärlden :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0