Förändringar

Det är aldrig för sent att förändras
Det är aldrig för sent att välja en ny väg
Det är aldrig för sent att sätta upp nya mål

Dock kan det vara mycket svårt att genomföra en förändring om den omgivande miljön (fysiska, sociala, kulturella och ekonomiska) är hindrande, alltså inte är öppen för förändringar och därmed möjliggör sådana.

En individ kan göra massor och man ska ALDRIG dra sig för att sätta gränser och ta initiativ bara för att man är ensam. Om ingen vågade vara först, gå emot strömmen eller ta initiativ ja då skulle inget hända. Det värsta man kan tänka är att det inte spelar någon roll om bara jag ändrar mig, för skulle alla resonera så, ja då skulle ingen förändring ske. Men visst kan det vara motigt i början om man blir motarbetad. Jag har skrivit mycket om detta men då dragit parallellen med rollskifte. Återingen kan jag konstatera att det är svårt att träda in i en annan roll, om människor envisas med att behandla en på exakt motsatt sätt. Försök själv att framstå som ordningssam i en social miljö där alla behandlar dig som om du vore den slarvigaste som gick i ett par skor.

Trots denna oifrånkomliga problematik ska man kämpa, man ska vara den man vill vara och inte ge upp för att förändringar tar tid.

Kommentarer
Postat av: Belmina

Kom ihåg "baby steps". Vi fixar det här med rätt stöd och pepp! Kram

2011-08-23 @ 22:54:32
Postat av: Jonas Jakobsen

Håller med dig!



Bra inlägg



Ha det bra



Kram

2011-08-24 @ 13:36:22
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0