Ett år sedan sist

Jaha, då har det gått ett helt år sedab der var den 22 augusti för ett år sedan. Tiden går fort när man har roligt. Igår tänkte jagf ungefär såhär "det har väl inte hänt så mycket" men förstår inte riktigt hur jag lade ihop pusselbitarna då. Det har rent ut sagt hänt massor, både på ett globalt plan men också för min alldelles privata del. Förändringar träder i kraft på gott och ont men en sak är säker, de har alltid något nytt att erbjuda. 

Jag tror inte att jag ska ge mig på att försöka sammanfatta mitt senaste år, det skulle troligen inte bli säkrskilt rättvist. Det är näömligen alldelles för mycket som har hänt, känts och upplevts. Tårar har trillat ner för mina kinder men skratten har för det allra mesta klingat så mycket högre! Optimism är en viktig faktor i mitt liv och erfarenheten säger mig att man kommer tio gånger längre om man ser saker från den ljusa sidan och kämpar samt litar på sin vilja. Det har dock funnits stunder då inte ens jag vill längre, jag har känt total hopplöshet och varit nära att lägga allt på hyllan. Det är däremot ingen framgångsfaktor, min ambitiösa/plikttrogna sida skulle aldrig tollerera något sådant. 

Men vad har hänt då?

* Utbildningen är KLAR
* Flytten till Göteborg blivit verklighet
* Mina sociala relationer har förändrats rejält


Att öppenhet, kärlek, frihet och värma alltid måste stå i centrum har det här sista året bevisat mer än någonsin. Det många av oss tar för givet är ingen självklarhet. Alla måste vi hjälpas åt att kämpa för det samhälle vi vill ha. Jag personligen vill inte se något annat än öppenhet, värme och kärlek. Jag vill se en värld där vi tar oss tid för våra nära och kära varje dag och inte enbart i svåra situationen. Den kärlek vi sprider i vardagen är den varmaste och mest betydelsefulla i alla fall för mig. Jag vill vi bryr oss om vår nästa både i ur och skur. Arbete, föreningsliv eller liknande för aldrig ta så mycket plats att vi glömmer det viktigaste - vännerna!

Kanske något spretigt inlägg men det här kom verkligen från hjärtat och är inte ett dugg korrläst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0